2014. feb 17.

Rémálom és szóvivő

írta: E_S
Rémálom és szóvivő

Álmomban -ha két macska nem is,- kormányszóvivő voltam.

Szép és szőke, okos és szellemes. Az álmokban előfordul ilyesmi.

Kecsesen felvonultam a pulpitusra, hátradobtam szalmasárga fürtjeimet és a közönségre mosolyogtam.

Többen elájultak a látványtól.

Hiába, a rajongók már csak ilyenek.

Végignéztem a talpon maradt újságírókon, majd a kamerába bámultam. (APU! Látod? Híres vagyok! Lesik a szavaimat, isszák a gondolataimat, amelyeket egy papírból olvasok fel! LÁTOD? APU?)

Egyenes derékkal, kihúzott vállakkal belekezdtem a mondanivalómba.

Az ellenség évértékelőjéről sajtótájékoztattam, hogy jól értse mindenki.

- A kétszer bukott -remélem, hamarosan háromszor- kormány bukott vezére megint nem bírt magával!

- A  szónoklatát kizárólag jól megválasztott meghívottakból álló, fizetett és megtévesztett hívek előtt tartó  bukott kormányfő első dolga volt a csalóhazug és bukott, volt Köztársasági Elnök feleségét üdvözölni!

- Tehát a kormányfő nem csupán hazug és bukott, hanem gyáva is! Nem mert kiállni a zemberek elé, csak a hívei körében mert nyíltan hazudni! (itt diadalmasan körülnéztem)

- A bukott kormányfő, szokása szerint hazugságokkal kezdte a beszédét!

- Pofátlanul azt állította, jó hírekkel érkezett! Csökkenő rezsit vizionált, holott a zemberek terhei           növekedtek a zelmúltnyócévben! Ismétlem, a terhek nőttek!

- Azt hazudta, nőtt a foglalkoztatottság! Mindenki tudja, ha a külföldre űzött fiatalokat és a     kényszermunkásokat...bocsánat, közmunkásokat (bájos mosoly a sajtósokra) kivesszük a                         statisztikából , 30% fölötti munkanélküliséget is láthatunk!

- A bukott kormányfő az alacsony inflációval hencegett! Holott a hülye is tudja, egy szint alatt az             alacsony infláció megbénítja a gazdaságot.

- A hazug és bukott kormányfő azt állította, stabilan növekszik a gazdaság! Persze, mert idáig stabilan csökkent. Ne a mélyponton lévőhöz tessék mérni, ahhoz képest nem kunszt növekedni! (káprázatos       mosoly, hogy jól nézzek ki a fotókon)

- A hazug kormányfő azt állította, nőttek a minimálbérek. Nézzünk a számok mögé! (fürtök hátradobása). A minimálbérek TERHEI valóban nőttek, a nettó minimálbér CSÖKKENT! Miniszterelnök Úr, ne             hazudjon!

- A hazug kormányfő azt mondta, jobban élünk! NEM élünk jobban! ÖN és a vazallusai élnek jobban!       Mindenki más rosszabbul él!

- A bukott kormányfő azt hazudta, felhatalmazást kapott a néptől arra, amit a zelmúltnégyévben tett!

- A hazug és bukott kormányfő nem beszélt az elpazarolt milliárdokról, a növekvő szegénységről, a         felszámolt demokráciáról, az elüldözött fiatalokról, a hajléktalanná lett emberekről. Nem beszélt azokról, akik kihűlés miatt haltak meg, amikor szinte tél sem volt! Sokan nem az utcán, a saját lakásukban hűltek ki, mert nem volt pénzük tüzelőre! Erről miért nem beszélt a hazug kormányfő?

Felszólítjuk a hazug és bukott kormány hazug és bukott első emberét, mondjon igazat!

- Követeljük, fejezze be a hazudozást ő és a pártja! Álljanak ki a zemberek elé és vallják be a bűneiket!

- Végezetül azt üzenem a bukott kormányfőnek: Miniszterelnök Úr! A hazug embert előbb utolérik, mint a sánta kutyát!

Diadalmas mosollyal körbehordoztam a tekintetemet az újságírókon. A kimeredt szemmel, döbbent arccal bámuló sajtósok láttán boldogan felkacagtam. Hiába, jól megírt beszéd volt! Ütött, mint Muhammad Ali fénykorában. Első dolgom lesz megdicsérni a beszédírókat. Ilyen elsöprő sikerem még soha nem volt.

APU! LÁTOD?

Felszabadultan szökdélcseltem le a lépcsőn. A stábtagok halálravált arca láttán megtorpantam...a kezemben tartott beszéd fedőlapját látva megroggyant a térdem. Úristen!

- Ez nem az én beszédem...valaki kicserélte! Nem értem...benne voltak a kulcsszavak...nem gyanakodtam. De ha a beszéd itt van, mit mond a másik a sajtónak?

- Ugyanezt. Ő fejből is tudja...

Csatakosra izzadva ültem fel az ágyon.

De jó, hogy csak álom volt!

Rémálom.

remalom.jpgFotó: lazarg.com

Szólj hozzá