2014. sze 10.

Edgar vagyok és gyűlölöm a kormányt

írta: E_S
Edgar vagyok és gyűlölöm a kormányt

Az az érzésem, ebben az országban nem a politikusokkal van baj. Ők működnek üzemszerűen. Lopnak, hazudnak, jól vannak.

Mi viszont - átlag civilek - nem működünk üzemszerűen. És nem vagyunk jól. Köszönjük, pocsékul vagyunk.

A végtelenségig megosztottak vagyunk, pedig mi alkotjuk az országot, nem a néhány politikus. Ez a politikából élőknek jó, nekünk, többieknek nagyon nem jó. Talán ezen kellene változtatni. Párbeszéd kellene. Társadalmi párbeszéd.

Tételezzük fel, hogy az ezen, vagy azon az oldalon álló, viszonylag kevés fanatikust leszámítva, egyik oldal sem magában a pártban (mindegy, melyikben) hisz. Viszont mindenki ezt gondolja a másikról.

Lehetséges, hogy csupán kategorizáljuk egymást. 

Ha bajod van a mostani kormánnyal, akkor csak Gyurcsányt, az MSZP-t, vagy a fene tudja kit támogathatod, azt akarod kormányra emelni. Ezt én nem engedem, mert kártékony bagázs. Én sem szeretem ugyan a Fideszt-t, de inkább ők, mint a másik. 

Fordítva ugyanez lehet a helyzet. Egyik, vagy másik pártnak annyi jelentősége lehet csak, amennyit mi, polgárok adunk neki. Hatalma is annyi lehet, amennyit engedünk.

Ideje lenne letenni a fegyvert, szemüveget, előítéleteket és figyelni egymásra.

Beszélgetni kellene, meghallgatni, átgondolni, megvitatni.

Ez üvöltve nem fog menni, mert úgy túlságosan nagy a zsivaj. Ez a múlt és a jelen politikusainak jó, csak nekünk, többieknek rossz.

Kezdem én, mint egy anonim klubban.

Edgar vagyok és gyűlölöm a kormányt. Nem a pártot, hanem a kormányon lévők működését. Egytől egyig, mindenkiét. Nem azért, mert az MSZP alatt jó volt nekem, most meg rossz. Megéltem akkor, megélek most is. Az életben nem profitáltam egyik pártból sem. Azért gyűlölöm ezt a rezsimet, mert rossz. Hazug. Aljas. Kártékony. 

Ez viszont nem jelenti azt, hogy szeretném visszahozni valamelyik régebbi kormányt. Eszemben sincs, azok sem voltak jók. Nem vagyok sem tagja, sem híve egyetlen pártnak, sem más képződménynek.

Én csupán élni szeretnék ebben az országban. Emberhez méltóan élni, itthon érezni magamat. Azt akarom, hogy mindenki, mind a tízmillióan emberhez méltó életet élhessünk. Dolgozhassunk, tanulhassunk, szerethessünk.

Nem akarok mindenkit szeretni, de nem akarok senkit sem gyűlölni.

A mostani rendszer mindettől megfosztott, vagy igyekszik megfosztani. Nem csak engem, mindenki mást is. Aki nem közvetlenül a belső kör tagja, azt pont úgy megnyomorítja a rendszer, mint a túloldalon állókat. Neki csak a hamis illúzió marad, hogy lám, legyőzött engem, megvédte a hazáját és a népét.

Ez ökörség. A hazája az én hazám is, a népe én is vagyok. Ez minden irányból, minden irányba igaz.

Próbáljunk közösen gondolkodni. Engem végtelenül irritál, hogy a miniszterek elnökének minden családtagja, ismerőse, barátja iszonyú tempóban gazdagodik. Nem azért, mert irígylem a vagyonukat. Nem azért, mert magamnak akarnám a pénzüket. Azért irritál, mert erkölcstelennek, gusztustalannak és tűrhetetlennek tartom. Ahogyan annak tartom minden, kormányhoz látható, vagy láthatatlan módon kötődő személy, társaság nyakló nélküli gazdagodását. Ilyen normális országban nincs. Működő demokráciában a politikából élőknek el kell számolniuk a ténykedésükkel, a vagyonuk eredetével, a családtagjaik, apjuk, feleségük, gyerekük, vejük, szomszédjuk, barátaik feltűnő gazdagodásával. Ha nem teszik ezt, megbuknak. Ez igaz minden volt, jelenlegi és jövőbeni kormányra, az abban pozícióhoz jutottakra. Mert ez így nincs rendben. Szerinted rendben van?

Egy normális országban külön szokták választani az egyházat az államtól. Az legyen mindenki magánügye, hogy miben hisz, milyen misére jár, melyik vallás híve. Vagy nem híve. Az egyháznak semmi keresnivalója nincs az iskolában, az oktatás egészében, a politkiában főleg nem. Ebben az évszázadban még nem hallottam olyanról, hogy egy kormányfő dönti el, melyik gyülekezet lehet egyház és melyik nem. Az sem divat ma már, hogy szinte üldözik azokat, akik nem kívánnak a katolikus egyház kebelére megtérni. Ez a középkorban még normálisnak számított, de ma már nem az. Szerintem. Szerinted?

Nincs rendben, hogy permanens háborúban állunk. Mindenkivel. Miért? Hiszen tagja vagyunk az Uniónak. Szomszédai vagyunk egy csomó országnak. Miért nem áll szóba Orbánnal komoly politikus? Mi az oka, hogy senki nem jön ide, senki nem fogadja. Sorra bíráló cikkek jelennek meg. Mindenkit a ballib pénzel? A kormány milliárdokat költ külföldi kommunikációra. Az anyagi lehetőségeik messze meghaladják az ellenzék lehetőségeit. Ha fizetett propaganda az Orbán kormány bírálata, miért nincs százszoros dícséret? Ha a pénzen múlik. Szerinted?

Micsoda hülyeség az, hogy úgy kell polgármestert választanom, hogy a kormánypárti jelölt megzsarol, mert ha nem ő győz, a kormány nem ad pénzt. Ezenközben az ellenzéki jelölt azzal revolverez, hogy el kell takarítani a kormánypárti jelöltet, ezért szavazzak rá. Én azért akarok szavazni valamelyikükre, mert az jó választás a településemnek, mert jó szakember és jó ember. Hogy milyen színekben indul, azt pont leszarom. Ne legyen, ne lehessen szempont. Szerinted?

A gazdaság nem működik. A beruházások 90%-a Uniós pénzekből képes csak megvalósulni. Ez tény. Ez rossz. A pénzek elosztása rossz. Hogyan lehetséges, hogy miközben nem jut elég forrás az egészségügyre, az oktatásra, stadionok épülnek, díszburkolatok és szökőkutak létesülnek? Miért költheti a jegybank elnök a közpénzt? Az az én pénzem, a te pénzed, a mi pénzünk.

Szociális katasztrófa felé száguldunk. Mindegy, milyen sikerpropaganda folyik a médiából. Te is látod magad körül, én is látom. Tenni kell ellene, lépni kell, ameddig nem késő. Ez a fontos, nem a stadionok, nem a seuso kincsek, nem a paksi paktum. 

A kormány már a magánélet minden területére behatolt. Ő dönti el, mit és miből tanulhat a gyerekünk, hol vásárolhatunk cigarettát, mit írjon az újság, mit mondjanak a televízióban, mi minősül családnak. Már nem vásárolhatunk házat, ha ahhoz egy hektárnál nagyobb terület tartozik, csak több hónapnyi várakozás és önkormányzati döntés alapján. Ha a kifüggesztés ideje alatt jelentkezik másik vevő, ha az összehívott bizottság nem találja megfelelőnek a pályázatot (mert nem egyszerű adásvételről van szó), ha valamelyik pozícióban lévő sógor-koma szemet vetett az ingatlanra, az eladó nem adhatja el nekünk, mi nem vásárolhatjuk meg. Hogy van ez? Ez nem a termőföld védelme, ez a mi teljes kiszolgáltatottságunk. A tiéd is, nem csak az enyém.

Ha nem tudod megfizetni a magánorvost, a te 90 éves anyád is napokig fog ülni a szemészeten, bőrgyógyászaton, hetekig, hónapokig fog várni egy kezelésre, műtétre. Nem csak az én anyám. Ha nem indul be a gazdaság, a te gyereked is külföldre fog menni, a te unokád is ott fog megszületni, nem csak az enyém. Ha ez így történik, neked sem lesz nyugdíjad, nem csak nekem.

Szóba kellene állnunk egymással, mert ez a megosztottság csak a politikusoknak jó. Mindegyiknek. Beszélni kellene, megbékélni, kiutat keresni. Közösen, mert a baj is közös. Nincs Fidesz-baj, MSZP-baj, LMP-baj, DK-baj. Nincs jobbos-baj és balos-baj. Nincs kormánypárti-baj és ellenzéki-baj.

Csak közös baj van.

Rohadtul nagy baj.

parlament.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

politika társadalom demokrácia egészségügy ellenzék civil összefogás szociális katasztrófa