2015. feb 19.

Párbeszéd a pokolból

írta: E_S
Párbeszéd a pokolból

- Anya mindig sír.

- Dolgozzon!

- Dolgozik. Közmunkán van, de éhezünk. A kistestvérem után nem kapjuk a pótlékot.

- Mert nem jár óvodába.

- Nincs pénz. Nincs cipője. Mi lesz velünk?

- Apád dolgozzon.

- Börtönben van.

- Bűnöző!

- Fát szedett az erdőben, hogy ne fázzunk.

- Tolvaj.

- Mi lesz velem?

Tanulj!

- Hideg van otthon. Nincs áram, hamar sötétedik.

Tanulj!

- Abba kell hagynom az iskolát, nincs pénzünk.

- Ingyen kapod a könyveket.

- De otthon hideg van. Sötét van, nem látok tanulni.

- Kapsz enni az iskolában.

- Hazahozom az öcsémnek. Itthon nincs étel.

- Élősködő.

- Három kilométerről hordjuk a vizet.

- Élősködők.

- Szeretek iskolába járni. Szeretnék tanulni. Még csak 16 éves vagyok.

- Már 16 éves vagy.

- Szerettem volna fodrász lenni. Vagy bolti eladó...

Dolgozz!

Nincs munka a faluban. Senkinek sincs.

Menj a városba!

- Nincs pénzem buszjegyre.

- Keress munkát az újságban, telefonon.

- Nincs pénzem újságra. Nincs telefonom.

- Keress interneten!

- Mi az az internet?

Menj a munkaügyi központba.

- Soha nem jártam még a városban. Nincs pénzem buszra.

Dolgozz!

- Nincs munka. Éhes vagyok.

- Menj külföldre.

- Mit beszélsz? Éhezem!

- Híztál.

- Kaptam egy darab kenyeret. Egy kevés pénzt.

- Szuka!

- Terhes vagyok...

- Kis kurva!

- Ő a kisbabám. Sovány. Mindig sír.

- Szoptasd!

- Nincs tejem. Éhezem.

A te bajod.

- Meghalt a kisbabám...

- Temesd el.

- Beteg vagyok. Orvos kellene. Gyógyszer.

- Nincs biztosításod. Soha nem dolgoztál.

- Segíts! Éhezem!

- Nem jár segély. Soha nem dolgoztál.

- Nagyon fáj! Mesélj, kérlek! Milyen a világ?

- Szép és vidám. Az emberek boldogok, nagy házakban élnek, autóval járnak.

- Én még a fővárosban sem jártam soha. A szomszéd faluban sem. Éhes vagyok.

- Add el a tested, másod sincs.

- Terhes vagyok.

- Ribanc.

- Nem mozog a baba. Nagyon fáj! Segíts!

Aki soha nem dolgozott, annak nincs segítség! Parazita!

- Szerettem volna fodrász lenni. Vagy boltos...

Semmit nem tettél érte. Miért nem tanultál?

- A szüleim nem tudták fizetni a könyveket. Nem tudtak bérletet venni. Nem tudtak ruhát venni. Nem tudtak ételt venni. Fűteni. Nem volt villany.

- Nem dolgoztál.

- Senki nem alkalmazott. Nincs szakmám. Nincs pénzem, hogy máshol keressek munkát.

- Élősködő!

- Élősködő? Soha nem kaptam segélyt. Nem voltam orvosnál. Nem volt gyógyszerem. 

- Munkakerülőknek nem is jár!

- Semmit nem tettél értem!

Semmit nem tettél önmagadért!

- Meghalt a kisbabám. Most én is meghalok.

Helyes. Ez volt a cél.

help.jpg

Szólj hozzá

magyar társadalom éhezés szegénység közöny szociális katasztrófa